Kursoversikt
Uke 1: Planlegging og strategi
- Hvordan skrive innhold som er tidløst, relevant og effektivt?
- Mandag: Hvordan planlegge innhold?
- Tirsdag: Hvordan velge riktig målgruppe?
- Onsdag: Hvordan velge riktig plattform?
Tips og eksempler: Hvordan skrive innhold som er tidløst, relevant og effektivt?
Oppgaver: Utarbeid en plan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 2: Skriveprosessen
- Hvordan skrive innhold som er forståelig og engasjerende?
- Mandag: Hvordan skrive en god overskrift?
- Tirsdag: Hvordan skrive en god ingress?
- Onsdag: Hvordan skrive en god brødtekst?
Tips og eksempler: Hvordan skrive innhold som er forståelig og engasjerende? Oppgaver: Skriv en overskrift, ingress og kroppstekst for et innlegg som skal publiseres på virksomhetens nettsider.
Uke 3: Publisering
- Hvordan publisere innhold som er forberedt og effektivt?
- Mandag: Hvordan velge riktig publiseringskanal?
- Tirsdag: Hvordan velge riktig publiseringsdato?
- Onsdag: Hvordan velge riktig publiseringsfrekvens?
Tips og eksempler: Hvordan publisere innhold som er forberedt og effektivt? Oppgaver: Utarbeid en publiseringsplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.Uke 4: Analyse og optimering
- Hvordan analysere og optimalisere innholdet?
- Mandag: Hvordan analysere innholdet?
- Tirsdag: Hvordan optimalisere innholdet?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan analysere og optimalisere innholdet?
Oppgaver: Utarbeid en analyse og optimeringsplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 5: Sosiale medier
- Hvordan bruke sosiale medier til å promotere innholdet?
- Mandag: Hvordan velge riktig sosiale medier?
- Tirsdag: Hvordan skrive innhold som er sosialt delbart?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan bruke sosiale medier til å promotere innholdet?
Oppgaver: Utarbeid en sosial medieplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 6: SEO
- Hvordan bruke SEO til å øke synligheten?
- Mandag: Hvordan velge riktige søkeord?
- Tirsdag: Hvordan optimalisere innholdet for søkemotorer?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan bruke SEO til å øke synligheten?
Oppgaver: Utarbeid en SEO-plan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 7: Bilder og videoer
- Hvordan bruke bilder og videoer til å øke engasjementet?
- Mandag: Hvordan velge riktige bilder og videoer?
- Tirsdag: Hvordan optimalisere bilder og videoer?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan bruke bilder og videoer til å øke engasjementet?
Oppgaver: Utarbeid en plan for bruk av bilder og videoer for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 8: Kreativitet
- Hvordan skrive innhold som er kreativt og engasjerende?
- Mandag: Hvordan skrive kreativt innhold?
- Tirsdag: Hvordan skrive engasjerende innhold?
- Onsdag: Hvordan skrive innhold som er unikt?
Tips og eksempler: Hvordan skrive innhold som er kreativt og engasjerende?
Oppgaver: Skriv et kreativt og engasjerende innlegg som skal publiseres på virksomhetens nettsider.
Uke 9: Kommunikasjon
- Hvordan kommunisere med målgruppen?
- Mandag: Hvordan velge riktig kommunikasjonskanal?
- Tirsdag: Hvordan skrive kommunikasjon som er relevant?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan kommunisere med målgruppen? Oppgaver: Utarbeid en kommunikasjonsplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 10: Design
Hvordan designe innhold som er visuelt tiltalende?
- Mandag: Hvordan velge riktig design?
- Tirsdag: Hvordan designe innhold som er visuelt tiltalende?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan designe innhold som er visuelt tiltalende?
Oppgaver: Utarbeid en designplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.
Uke 11: Analyse og rapportering
Hvordan analysere og rapportere resultatene?
- Mandag: Hvordan analysere resultatene?
- Tirsdag: Hvordan rapportere resultatene?
- Onsdag: Hvordan måle resultatene?
Tips og eksempler: Hvordan analysere og rapportere resultatene? - Oppgaver: Utarbeid en analyse og rapporteringsplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene. ### Uke 12: Oppsummering og evaluering - Hvordan oppsummere og evaluere resultatene? - Mandag: Hvordan oppsummere resultatene? - Tirsdag: Hvordan evaluere resultatene? - Onsdag: Hvordan måle resultatene? - Tips og eksempler: Hvordan oppsummere og evaluere resultatene? - Oppgaver: Utarbeid en oppsummering og evalueringsplan for innholdet som skal publiseres de neste 12 ukene.